مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
۰ نفر

حضور کودکان در سفرهای طولانی با ماشین می تواند یکی از سخت ترین و پرچالش ترین مسایل برای یک خانواده باشد که با مدیریت صحیح و استفاده راهکارهای مناسب از پس آن برآمد.

سفر با کودک

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از مردم فکر می کنند که نگران کننده ترین چیز در سفرهای طولانی، خرابی ماشین یا تمام شدن سوخت است. اما چیز دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در سفرهای طولانی مدت زیادی بر بار روانی شما بیفزاید و آن حضور کودکانی است که زود حوصله شان سر می رود. برای مدیریت این موضوع باید با اندیشیدن به راه‌ها و بازی‌هایی که در ساعات سفر خستگی را از بین می‌برد از جمله موارد زیر، از بروز حالت کسالت و فریاد او جلوگیری کنیم.

بازی ۲۰ سوالی

یک بازیکن یک «شیء یا نام شناخته شده» را در ذهن خود انتخاب می کند و بقیه باید ۲۰ سوال بپرسند تا حدس بزنند که بازیکن از طریق پاسخ های بله یا خیر به چه چیزی فکر می کند. بازیکنی که به درستی حدس می زند نفر بعدی است و چیز جدیدی را انتخاب می کند.

اسم فامیل شفاهی

بازی حروف یکی از بازی های سرگرم کننده برای بزرگسالان و کودکان است که با انتخاب حرفی که گروهی از نام ها با آن شروع می شود، نام یک پسر، یک نام دختر، یک جسم بی جان، یک حیوان، یک گیاه، یک کشور هر وقت است شما کلمات استثنایی را انتخاب می کنید، امتیاز کامل می گیرید، در حالی که در صورت مشابه بودن، نیم امتیاز می گیرید. پاسخ های شما در مقایسه با هر یک از بازیکنان دیگر است و بدون شک اگر موفق به ارائه اسامی صحیح نشوید، به نتیجه نخواهید رسید.

با چند روش ساده در سفرهای طولانی کودک خود را سرگرم کنید

چالش حافظه فیلم

این بازی برای طرفداران سینما و انیمیشن و سریال در نظر گرفته شده است، به خصوص اگر فیلم های مشترکی بین بازیکن ها وجود داشته باشد و اعضای خانواده با هم تماشا کرده باشند. این طور که یک فیلم را بازیکن در نظر می گیرد و بقیه بازیکنان باید نام فیلم را حدس بزنند.

رنگ ماشین

این بازی شامل دنبال کردن ماشین ها در جاده، انتخاب رنگ یک ماشین خاص و ذکر ۳ مورد در جاده است که شبیه به رنگ ماشین است. این بازی حتی در جاده هایی که پر از ماشین نیست، ممکن است برای چند دقیقه خستگی را از بین ببرد.

پلاک ماشین

این بازی به خلاقیت بیشتری نیاز دارد. اینطور که باید حروف پلاک خودروها را بخوانید و با آنها جملاتی را بسازید که با همان حروف شروع می شوند. هر کدام از بازیکنان باید از کلمه بازیکن قبلی استفاده کند تا با اضافه کردن کلمه خودش جمله معنا دار و یا یک داستان کوتاه بسازد و بازی را به نفر بعدی تحویل دهد.

با چند روش ساده در سفرهای طولانی کودک خود را سرگرم کنید

داستان های متوالی

والدین یا فرزند یک داستان را با یک جمله شروع می کنند و سپس هر بازیکن یک قسمت جدید به داستان اضافه می کند و آن را خنده دار یا غیرمنتظره می کند.

بازی خاطرات

این بازی شامل زیباترین خاطراتی است که خانواده در آن حضور داشته اند و یا با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در ارتباط باشد می شود. بچه ها را وادار کنید که سؤالات زیادی در مورد خانواده بزرگ خود بپرسند و گذشته و حال را با هم مقایسه کنند. آنها ممکن است برای همه رویدادهای خوبی که تجربه کرده اند احساس قدردانی کنند. اما مراقب باشید وقایع دردناک را به خاطر نیاورید، زیرا این زمان ایده آلی برای بحث در مورد آن خاطرات نیست.

موارد بالا تلاشی برای جستجوی جایگزین هایی برای صفحه نمایش هایی است که کودکان در طول روز برای ساعات طولانی به آنها متوسل می شوند، بازی های بیشتری را می توان ایجاد کرد که خاطره خوبی در ذهن فرزندان شما باقی می ماند.

کد خبر 880736
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha